Zoals je op de website kunt zien is een groot deel van het onderwijs geschreven door Theo de Koning. Naast zijn werk in de kerkelijke gemeente, waar hij zich bezig houdt met allerlei vormen van pastoraat en kringwerk, is behalve schrijven ook spreken een soort heilige hobby geworden. Wat ooit begon met een uitnodiging om eens te spreken in een evangelisatiedienst is dit ondertussen uitgegroeid tot heel veel uitnodigingen om te spreken. Theo gaat dan ook geregeld op zondag voor in diensten en vieringen, maar ook spreekt hij voor kringen, jeugdgroepen en Alphacursussen. Spreken op halve kracht is iets dat Theo niet kan, overal waar hij spreekt doet hij dit met passie en bevlogenheid.

Ergens is er een moment geweest, al voor dat ik een bediening in Gods Koninkrijk kreeg, dat ik ging verlangen om Gods Woord door te geven. Mede door de geestelijke ontwikkeling die ik heb doorgemaakt, ben ik steeds meer gaan spreken en schrijven over het Koninkrijk en ben ik sterk gericht om gelovigen te helpen groeien in geloof en in discipelschap. Waar ik vroeger vooral gericht was om mensen vooral tot geloof te zien komen, is dat verschoven naar het verlangen dat gelovigen op zouden groeien tot krachtige getuigen van Jezus en Zijn Koninkrijk. 

Door de jaren heen heb ik steeds gemerkt dat mensen vaak werden aangesproken door mijn concrete en directe stijl van schrijven en spreken, maar tegelijk ook de kwetsbaarheid waarmee ik als spreker en schrijver ook mijn eigen worstelingen mag laten zien. Probeer mij vooral niet in een hokje te plaatsen, want dat lukt niet. Net zo min als dat ik pas binnen één soort theologie. Uiteindelijk is elke theologie maar een bepaalde manier van ons denken over God en daar loop je uiteindelijk telkens in vast.

Ik heb maar één heel groot verlangen: Het Woord van God door te geven zoals het er staat, Jezus te verkondigen in al Zijn pracht en heerlijkheid en de gelovige te helpen groeien in geloof en in de relatie met God. Jezus kwam niet alleen om ons net over de drempel van de hemel te helpen, maar ons, naast het geloof, ook te leren om onze identiteit in Hem te vinden en om Zijn Koninkrijk op aarde zichtbaar te maken. En dat draag ik graag met passie en vuur uit.

(Theo de Koning over zijn manier van spreken en schrijven)

Theo wil vooral dat doorgeven wat Gods Woord zegt en wat de Heilige Geest hem laat zien. Hij zoekt hierbij de balans tussen aan de ene kant het kruis van Jezus en de verzoening en aan de andere kant het leven uit geloof en door de Heilige Geest. En dat raakt mensen en zet mensen in beweging. Dat maakt dat de Heilige Geest ruimte krijgt om op elk gebied van het Koninkrijk te werken.

Naast zijn concrete en duidelijke stijl, kenmerkt het Theo ook dat hij altijd ruimte zoekt om tijdens een dienst concreet voor mensen te bidden of dit tijdens de  voorbede heel concreet te doen. Theo gelooft dat bij God alle dingen mogelijk zijn, ook waar mensen lijden. Lijden raakt Theo enorm en hij verlangt dat Gods genezende en helende kracht door de Heilige Geest zichtbaar wordt, zodat het Evangelie van Jezus Christus, onderstreept wordt door de tekenen die daarbij horen. En dat terwijl hij ook worstelt met de gebrokenheid waarin we ook leven en hij ook beseft dat deze zal blijven totdat Jezus terugkomt.

Op de website staan ook een aantal audiopreken van Theo. We hebben de opnames ingekort tot het Bijbelgedeelte, soms een kindermoment wat in veel gemeenten voor een preek uitgaat en de preek zelf. De audiopreken kun je vinden onder 'Bijbelonderwijs' of door hier te klikken op: Audiopreken.

Vaak wordt de vraag gesteld wat voor opleiding Theo heeft gevolgd. Theo heeft Godsdienst Pastoraal Werk aan de CHE in Ede gestudeerd en daarnaast heeft hij Bachelor Theologie aan de Universiteit van Utrecht gestudeerd. Daarnaast is hij ingeschreven in het register 'Kerkelijk Werkers'.

Wil je Theo boeken voor een (s)preekbeurt vul dan het boekingsformulier in.
De kosten van een spreekbeurt zijn in overleg. Voor preekbeurten zijn de preekbeurtvergoedingen van het kerkgenootschap leidend.

Preekbeurtenregelaars
Voor preekbeurtenregelaars geldt dat zij ook telefonisch contact kunnen opnemen. Bij voorkeur 's morgens tussen 8:30-9:30 uur of 's avonds tussen 19:00-19:30 uur. Het telefoonnummer voor preekbeurten is: 0184-634716.

Klik hier om te kijken op welke momenten Theo nog ruimte heeft voor een preekbeurt.

Uitvaartdiensten
Theo heeft ook veel ervaring met het leiden van uitvaarten. Theo is gewend om dan de hele uitvaartdienst met de familie voor te bereiden en te leiden. Daarbij probeert hij altijd zo goed mogelijk bij de familie aan te sluiten. Klik hier voor meer informatie en prijzen.

 

 

 

 

 

Getuigenissen en ervaringen

We gingen in een groepje bidden voor één persoon uit het groepje en we kregen voor die persoon allebei hetzelfde beeld, wat we zelf nooit hadden kunnen bedenken.

- deelneemster 'Training - Gods stem verstaan' -

 

Tijdens het sporten was ik geblesseerd geraakt en toen ik vroeg of er iemand tijdens de training wilde bidden, genas de pijn en is die niet meer teruggekomen.

- deelnemer 'Training - Bidden met zieken' -

Nieuwste video als podcast

Youtube kanaal

Recentste 'Tijd met God'

Geen regels meer?

Serie: Geestelijke confrontatie #11 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.” (Mattheüs 5:17 – HSV) 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.” (Mattheüs 5:17 – NBV21) 

Hoe gaat Jezus eigenlijk om met alles wat voor Hem al is geweest? Is het zo dat Jezus met een totaal nieuw Koninkrijk kwam? Soms wordt dat wel gedacht. Bij Jezus zijn geen regels meer, wordt er dan al snel gezegd. Dat komt natuurlijk voort uit de gedachte dat de Farizeeën en de Schriftgeleerden fout waren. Wat zij deden klopt niet en dat wordt dan al snel uitgelegd als mensen die met allerlei regels een godsdienst in stand hielden. Ooit zei iemand tegen mij: “Als je iets moet, dan ben je religieus”.

Lees meer...

Aanbevelingen

Preekrooster 2024-2025

Preekvoorzieners die Theo de Koning willen vragen voor een preekbeurt, kunnen gebruik maken van deze link om de nog beschikbare data te bekijken en deze vervolgens vast te leggen.

Theo denkt

Bidden, maar klopt ons bidden wel...?

Bidden... maar klopt ons bidden wel?

Een paar gedachten:
Er zijn van die gebedspunten waar ik wat moeite mee heb gekregen. Ik zal er een paar noemen: Bidden om wereldvrede, bidden om vrede voor Israël of bidden voor de bekering van Israël. Of wat denk je van bidden om meer liefde onder elkaar? Of bidden tegen de seksuele moraal van deze tijd. Steeds meer dringt bij mij de vraag op of we daar wel voor kunnen bidden.
En als ik op een zieke de handen leg en er voor bid (nee, geen welvaartsevangelie, God bepaalt wat Hij doet en niet wij) vinden velen dat niet vanzelfsprekend.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Coaching

Niet alles in je leven gaat vanzelf of ervaar je dat je bent vastgelopen of ben je op zoek naar Gods plan met je leven. We bidden persoonlijke coachingstrajecten of trainingen aan om je daarmee te helpen.

(S)preekbeurten

Theo de Koning (s)preekt veel in kerken, voor studentengroepen of op andere plaatsen. Dat doet hij met passie en het is zijn verlangen om Gods Woord uit te leggen en de Heilige Geest de ruimte te geven.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2024 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu