Om de Bijbel begrijpen willen we je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Misschien klinkt de term 'Bijbelonderwijs' wat saai, maar wat we willen bereiken is dat je op een verrassende manier nieuwe dingen leert over wat God ons in de Bijbel leert, maar ook dat je de dingen die je al wist opnieuw als een verrassing zult ontdekken.

Tijd met God
In de rubriek 'Tijd met God' schrijven we regelmatig nieuwe overdenkingen. Deze overdenkingen bestaan uit zo'n 500 woorden en sluiten af met een kort gebed. Overdenkingen die je aan het begin van je dag kunt gebruiken om je dag te beginnen, of aan het einde van de dag om de dag af te sluiten. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'. Dan krijg je de nieuwste overdenking altijd als eerste in je mailbox.

Via deze link kun je je aanmelden.

Dat we dit gratis aanbieden, wil niet zeggen dat wij er geen kosten voor hoeven te maken, maar wij willen dat iedereen dit onderwijs kan lezen. Kun je een gift voor dit werk geven, dan zouden we dat heel fijn vinden. 

Ook de eerdere jaargangen van 'Tijd met God' kun je onder 'Bijbelonderwijs' terugvinden.

Tijd met God 2021/2022
Tijd met God 2020
Tijd met God 2019
Tijd met God 2018
Tijd met God 2017
Tijd met God 2016
Tijd met God 2015
Tijd met God 2014

Tijd met God op Bijbeltekst
Wij begrijpen natuurlijk ook dat je soms over een bepaalde Bijbeltekst iets wilt weten. Daarom hebben we elke 'Tijd met God'-overdenking voorzien van een zogenaamde tag, waardoor deze ook op een alfabetische lijst terecht komt. Deze lijst heeft ook een zoekfunctie, waar je kunt zoeken op Bijbeltekst, thema of titel.

Audiopreken
Ook plaatsen we onder 'Bijbelonderwijs' regelmatig audiopreken van Theo de Koning. Wil je meer weten over hoe hij kijkt naar preken en schrijven, kijk dan eens onder 'spreekbeurten', daar vertelt hij er iets over.

Bijbelverhalen zonder franje
Naast de rubriek 'Tijd met God' willen we ook regelmatig een Bijbelverhaal schrijven waar de franje van onze manier van denken af is gehaald en waarin je werkelijk in het verhaal komt zoals het was in de tijd dat het zich afspeelde. 

Dieperzinnig
Dit is de titel van artikelen met hedendaagse gelijkenissen. Het zijn een soort columns die je tot denken willen aanzetten. Vaak zijn het artikelen met een link naar iets van alledag, maar er zit altijd een diepere geestelijke boodschap achter. Het prikkelt je, het daagt je uit, het irriteert je soms... maar allemaal met hetzelfde doel: je aan het denken zetten!

Evangelie in het kort
Iets dat van het allereerste begin van Eindeloos gelukkig is overgebleven is het 'Evangelie in het kort'. Wij zijn ooit begonnen als evangelisatiewebsite. Mensen die niets van het Evangelie weten, leggen wie graag uit wat het Evangelie echt betekent.

Geestelijk denkertje
Soms heb je van die oneliners die je zonder er te diep over na te denken, zo de wereld instuurt en later denk je: Het zou wel goed zijn om de gedachte er achter te delen. Dat is eigenlijk wat er bij de Geestelijk denkertjes gebeurt. Het zijn oneliners met de uitleg erbij.

 

 

 

 

 

Nieuwste video als podcast

Youtube kanaal

Recentste 'Tijd met God'

Geen regels meer?

Serie: Geestelijke confrontatie #11 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.” (Mattheüs 5:17 – HSV) 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.” (Mattheüs 5:17 – NBV21) 

Hoe gaat Jezus eigenlijk om met alles wat voor Hem al is geweest? Is het zo dat Jezus met een totaal nieuw Koninkrijk kwam? Soms wordt dat wel gedacht. Bij Jezus zijn geen regels meer, wordt er dan al snel gezegd. Dat komt natuurlijk voort uit de gedachte dat de Farizeeën en de Schriftgeleerden fout waren. Wat zij deden klopt niet en dat wordt dan al snel uitgelegd als mensen die met allerlei regels een godsdienst in stand hielden. Ooit zei iemand tegen mij: “Als je iets moet, dan ben je religieus”.

Lees meer...

Aanbevelingen

Preekrooster 2024-2025

Preekvoorzieners die Theo de Koning willen vragen voor een preekbeurt, kunnen gebruik maken van deze link om de nog beschikbare data te bekijken en deze vervolgens vast te leggen.

Theo denkt

Bidden, maar klopt ons bidden wel...?

Bidden... maar klopt ons bidden wel?

Een paar gedachten:
Er zijn van die gebedspunten waar ik wat moeite mee heb gekregen. Ik zal er een paar noemen: Bidden om wereldvrede, bidden om vrede voor Israël of bidden voor de bekering van Israël. Of wat denk je van bidden om meer liefde onder elkaar? Of bidden tegen de seksuele moraal van deze tijd. Steeds meer dringt bij mij de vraag op of we daar wel voor kunnen bidden.
En als ik op een zieke de handen leg en er voor bid (nee, geen welvaartsevangelie, God bepaalt wat Hij doet en niet wij) vinden velen dat niet vanzelfsprekend.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Coaching

Niet alles in je leven gaat vanzelf of ervaar je dat je bent vastgelopen of ben je op zoek naar Gods plan met je leven. We bidden persoonlijke coachingstrajecten of trainingen aan om je daarmee te helpen.

(S)preekbeurten

Theo de Koning (s)preekt veel in kerken, voor studentengroepen of op andere plaatsen. Dat doet hij met passie en het is zijn verlangen om Gods Woord uit te leggen en de Heilige Geest de ruimte te geven.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2024 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu