Opwekking 125 - Heer, ik kom tot U

 

Heer, ik kom tot U,
hoor naar mijn gebed.
Vergeef mijn zonden nu,
en reinig mijn hart.


Met uw liefde, Heer,
kom mij tegemoet,
nu ik mij tot U keer,
en maak alles goed.

 

Zie mij voor U staan,
zondig en onrein.
O, Jezus raak mij aan,
van U wil ik zijn.

 

Jezus op uw woord,
vestig ik mijn hoop.
U leeft en U verhoort
mijn bede tot U.


Dit lied is een gebed, een gebed tot God dat vraagt om vergeving, om reiniging van het hart. God zegt in Zijn Woord dat als we tot Hem komen en om vergeving vragen dat Hij ons dat wil geven. God geeft dan niet alleen vergeving maar Hij komt ook in ons wonen. Hij wil een plaats in je hart krijgen zodat Hij Zijn liefde in je kwijt kan. Jezus komt ons met Zijn liefde tegemoet door naar deze wereld te komen en voor ons te sterven en wij mogen Zijn liefde beantwoorden. Jezus wil je aanraken met Zijn liefde, met Zijn vergeving en Zijn reiniging. En daarmee mag je van Hem zijn. 

 

Dit gebed mag je bidden en erop vertrouwen dat God doet wat in de Bijbel staat. Hij heeft Zijn belofte gegeven. Hij antwoordt als je naar Hem toe komt want Jezus leeft en Hij verhoort. Misschien wel op een andere manier dan wij soms kunnen denken. Maar Hij wacht op je. Hij wacht totdat je naar Hem toe komt. Je mag komen zoals je bent, met al je gebreken en zonden. Jezus kwam al naar ons, om ons te redden en om de vergeving mogelijk te maken. Nu mogen wijn dit aannemen. Laat dit lied je gebed zijn als je dit cadeau nog niet aangenomen hebt. En elke keer als wij naar Hem toe gaan dan schenkt Hij Zijn vergeving.

Elke dag 5 minuten met God

Communicatie met God - Good, good Father

 

Nadenken over communicatie met God zorgt ook altijd voor vragen. Vooral de vragen rondom niet verhoorde gebeden. En die vragen mogen er zijn. Eigenlijk was ik nog niet van plan om daar nu al iets over te schrijven, maar ik heb sterk het gevoel dat God iets wil zeggen. Iets dat misschien een beetje dubbel lijkt, omdat we het al over de Vader-kind relatie hebben gehad. Vanmorgen werd ik wakker met het lied ‘Good, good Father’ En het bijzondere is dat dit lied de hele dag door is teruggekomen. En ik denk dat het op dit moment belangrijk is om daar iets over te delen.

Lees meer...

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom