Opwekking 123 - Groot is Uw trouw, o Heer

 

Groot is uw trouw, o Heer,
mijn God en Vader.
Er is geen schaduw van omkeer bij U.
Ben ik ontrouw, Gij blijft immer Dezelfde
die Gij steeds waart,
dat bewijst Gij ook nu.

 

 

Refrein:
Groot is uw trouw, o Heer,
groot is uw trouw, o Heer,
iedere morgen aan mij weer betoond.
Al wat ik nodig had, hebt Gij gegeven.

Groot is uw trouw, o Heer,
aan mij betoond.

 

Gij geeft ons vrede, vergeving van zonden,
en uw nabijheid, die sterkt en die leidt:
Kracht voor vandaag,
blijde hoop voor de toekomst.
Gij geeft het leven tot in eeuwigheid.

 

Refrein


God bewijst elke keer weer dat Hij trouw is! Elke keer weer laat Hij zien dat Hij niet zal wijken van onze zijde en dat Hij Zijn werk dat Hij in ons begonnen is voltooit. Groot is Zijn trouw! Dit staat ook in Klaagliederen 3. Klaagliederen is niet een boek van blijdschap. Het is een boek van klagen. Maar middenin het Bijbelboek komt er een stuk over de trouw van God voor. In Klaagliederen 3 zien we dat het eerste stuk vol met klagen staat. Het is een stuk dat laat zien hoe moeilijk het de schrijver heeft gehad. Ook in het geloof heeft de schrijver het niet makkelijk gehad. Lees vers 8 maar. Daar staat: ‘Al schreeuw ik en roep ik om hulp, Hij wil mijn gebed niet horen’. Het laat zien dat de schrijver ervaart dat het gebed niet gehoord wordt. Maar kijk daarna eens naar vers 22. Daar komt het stuk over Gods trouw. God is genadig want we zijn nog in leven, Zijn ontferming kent geen grenzen. Elke morgen schenkt Hij nieuwe weldaden. Veelvoudig is Zijn trouw. 

 

In vers 24 beseft de schrijver dat zijn enige bezit God is en dat al zijn hoop op God gevestigd is. 

God blijft trouw. Wat er ook in je leven gebeurd. En op momenten dat het moeilijk is mag je kijken naar wat God al in het verleden heeft gedaan. Kijk maar naar de weldaden van God die Hij aan jou getoond heeft. Je mag ook kijken naar wat God elke dag weer geeft. Elke dag geeft Hij weer een nieuwe dag, Hij geeft vrede, vergeving van zonden, hoop voor de toekomst, het leven tot in eeuwigheid. Kijk naar de trouwe daden van God. Op mooie momenten maar ook in tijden dat het moeilijk is. Gods trouw is er altijd en daar mag je elke keer weer naar kijken en op vertrouwen. 

Elke dag 5 minuten met God

Grieks of Joods - Zegenen als je vervloekt wordt

 

“Maar ik zeg tegen u die dit hoort: Heb uw vijanden lief; doe goed aan hen die u haten. Zegen hen die u vervloeken, en bid voor hen die u lasteren.” (Lukas 6:27 en 28)

 

Het zou weleens een irritante overdenking kunnen worden, vandaag. Jezus, als Gods Zoon was het Joodse denken eigen als geen ander. Sterker nog, Hij was de Bedenker van het Joodse denken, dus naast het Oude Testament, maken ook de woorden van Jezus heel veel duidelijk over Gods manier van denken tegenover ons Griekse of moderne denken. En wat de tekst van vandaag irritant maakt is dat wij Griekser zijn in ons denken dan we vaak willen toegeven. Ons denken is gericht op waar we recht op hebben. En als we daar vanaf wijken, willen daar heel graag zelf de controle over hebben. Maar als Jezus zegt dat je je vijanden moet liefhebben, dan zorgt dat voor een reactie.

Lees meer...

Bijbelgedeelte

Onderstaand Bijbelgedeelte behoort bij de 'Elke dag 5 minuten met God' van vandaag.

 

 

 

Lukas 6:27-36

 

27 Maar Ik zeg tegen u die dit hoort:  Heb uw vijanden lief; doe goed aan hen die u haten.
28 Zegen hen die u vervloeken, en  bid voor hen die u belasteren.
29  Bied hem die u op de ene wang slaat, ook de andere. Verhinder hem die het bovenkleed van u afpakt, niet ook uw onderkleed te nemen.
30  Maar geef aan ieder die iets van u vraagt, en eis niet terug van hem die neemt wat van u is. Lees meer...

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom