Vandaag een aardige overeenkomst meegemaakt tussen de duistere geestelijke wereld en de duistere digitale wereld. Als satan een invalspoort vindt in je leven, zal hij altijd proberen door demonen bepaalde levensterreinen te gaan beheersen. Het is eigenlijk net zoiets als dat ik vandaag meemaakte in de digitale wereld.

 

Ik kwam even op het administratiepaneel van mijn website, waar ik maar zelden kom. Ik kom er alleen als ik technisch iets moet wijzigigen. En wat bleek, de bandbreedte die ik per maand heb, was al met meer dan 400% overschreden. De regie was ergens overgenomen. De eerste vraag was waar, de tweede vraag was hoe en de derde vraag was wanneer. Ofwel: waar is deze macht binnen gekomen, hoe is hij binnengekomen, en vooral wanneer. Want daar begint dan ook meestal de oorzaak. Digitaal en geestelijk ligt niet ver van elkaar. 

En ook in het verdere onderzoek lag dat niet ver van elkaar. Want in het zichtbare was er niets aan de hand. Zelfs de provider kwam er niet direct uit. En ik heb echt een goeie... Het enige dat duidelijk werd dat het ergens in het mailverkeer zat, maar ook daar was weinig logica in te vinden. Maar bijna 1 GB per dag aan data op het mailverkeer, waar niets van te zien was, is toch wel heel erg veel. Er werd gebruik gemaakt van de mailboxen zonder dat ik het zag. 

Het kost wel veel bandbreedte en de regie was ik kwijt... Net zoals satan veel energie kost en de regie overneemt. Waarschijnlijk is het een spamaanval op het mailverkeer... Niet naar buiten toe, want dat loopt niet via de website. Net satan... altijd proberen om binnen te komen en te regeren. De voorlopige oplossing is al net zo digitaal als geestelijk. De toegangspoorten vergrendelen. Of wel, alle mailboxen een nieuw wachtwoord (en dat zijn er nogal wat). Alle invalspoorten voor die bij deze aanval dus sluiten. En... daarmee ontzeg je gelijk de aanvaller de toegang. 

Hoe je satan buiten zet? Waar, hoe en wanneer kwam hij binnen, wijd heel je leven toe aan Jezus en vertel hem dat Jezus recht heeft op je leven, zet hem buiten de deur en sluit alle invalspoorten af. En het wachtwoord? Jezus! Die Naam spreekt satan niet zo snel uit. Hij haat die Naam!! Jezus is Overwinnaar!

 

 

 

 

Mailabonnement

Meld je aan voor het gratis mailabonnament 'Tijd met God', zodat je elke nieuwe overdenking, aangevuld met andere bezinnende onderwerpen direct in je mailbox krijgt.

Klik hier om je aan te melden

 Bijbelgedeelte bij de laatste
'Tijd met God'

 

2 Petrus 3:11-16

11 Als deze dingen dus allemaal vergaan, hoedanig behoort u dan te zijn in heilige levenswandel en in godsvrucht;
12 u, die de komst van de dag van God verwacht en daarnaar verlangt,  de dag  waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten.
13 Maar wij verwachten,  overeenkomstig Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
14 Daarom, geliefden, terwijl u deze dingen verwacht, beijver u om onbevlekt en smetteloos door Hem bevonden te worden in vrede
15 en beschouw het geduld van onze Heere als zaligheid; zoals ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, u geschreven heeft, 
16 zoals ook  in alle brieven, wanneer hij deze dingen ter sprake brengt. Daaronder zijn sommige zaken die moeilijk te begrijpen zijn, die de onkundige en onstandvastige mensen verdraaien, tot hun eigen verderf, net als de andere Schriften.

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Recentste 'Tijd met God'

Wij verwachten de Heer - Het oude verdwijnt

"Als deze dingen dus allemaal vergaan, hoedanig behoort u dan te zijn in heilige levenswandel en in godsvrucht; u die de komst van de dag van God verwacht en daarnaar verlangt, de dag waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten."  (2 Petrus 3:11 en 12)

Het lijkt lang te duren, voordat Jezus terugkomt. En Gods geduld is erg lang, dat mogen we wel concluderen, maar toch zal de dag van de Heer zeker komen. Het lijkt erop dat alle woorden die Petrus tot op dit moment heeft geschreven, alleen een waarschuwing waren tegen de spotters met de wederkomst. De enige bemoediging die er in heeft gezeten was dat de woorden van de spotters niet waar zijn. Tegelijk voelt het toch nog steeds wel als een lange tijd tot Jezus terugkomt. Fijn om dat te weten dat dit ook bewust gebeurt omdat Gods geduld nog steeds niet ten einde is, maar mogen wij dan ook nog naar iets uitkijken?

Lees meer...

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2018 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu