1 Johannes 1:5 - Brief van Johannes - God is licht!

1 Johannes 1:5 - Brief van Johannes - God is licht!

Titel Publicatiedatum
Brief van Johannes - God is licht! 26 juni 2015

 

 

 

 

 

 Bijbelgedeelte bij de laatste
'Tijd met God'

Mattheüs 4:1-11

1. Toen werd Jezus door de Geest weggeleid naar de woestijn om verzocht te worden door de duivel.
2. En nadat Hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, kreeg Hij ten slotte honger.
3. En de verzoeker kwam bij Hem en zei: Als U Gods Zoon bent, zeg dan dat deze stenen broden worden.
4. Maar Hij antwoordde en zei: Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt.
5. Toen nam de duivel Hem mee naar de heilige stad en zette Hem op het hoogste gedeelte van de tempel,
6. en hij zei tegen Hem: Als U de Zoon van God bent, werp Uzelf dan naar beneden, want er staat geschreven dat Hij Zijn engelen voor U bevel zal geven, en dat zij U op de handen zullen dragen, opdat U Uw voet niet misschien aan een steen stoot.
7. Jezus zei tegen hem: Er staat eveneens geschreven: U zult de Heere, uw God, niet verzoeken.
8. Opnieuw nam de duivel Hem mee, nu naar een zeer hoge berg, en hij liet Hem al de koninkrijken van de wereld zien, met hun heerlijkheid,
9. en zei tegen Hem: Dit alles zal ik U geven, als U knielt en mij aanbidt.
10. Toen zei Jezus tegen hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: De Heere, uw God, zult u aanbidden en Hem alleen dienen.
11. Toen liet de duivel Hem gaan; en zie, engelen kwamen en dienden Hem.

Activiteiten (klik op event voor meer info)

Podcast kanaal Eindeloos gelukkig

Preken Theo de Koning

Recentste 'Tijd met God'

Tegenbeweging

Thema: Gezonden zoals Jezus

“Toen liet de duivel Hem gaan; en zie, engelen kwamen en dienden Hem.” (Mattheüs 4:11)

Soms zien wij wel eens iets over het hoofd. En op zich is dat niet vreemd, zeker niet als het gaat over dingen die je niet ziet. Wat je niet ziet, dreig je ook snel over het hoofd te zien. Maar dat is nu precies wat zo lastig is als je het wilt hebben over ‘Gezonden zijn zoals Jezus’. Juist dan is het belangrijk om niet alleen te kijken naar wat je ziet, maar ook te beseffen dat er dingen zijn die er wel zijn, maar die je niet ziet. Misschien helpt het wel om eens andersom te kijken naar jouw rol als discipel van Jezus.

Lees meer...

Youtubekanaal

Aanbevelingen

Nieuwe artikelen

16 april 2021
11 april 2021

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2021 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu