God is als een veilige Haven. Als je zware stormen hebt moeten doorstaan mogen we altijd schuilen bij God in zijn veilige haven. In Gods haven is er altijd een plek voor ons. Wat we ook hebben gedaan of doorstaan die plek blijft er, hij wordt niet kleiner of groter. Hoeveel schade onze boten ook hebben opgelopen de plek in de veilige haven blijft altijd open voor ons.

Vaak hoor ik de boodschap dat God ons uitdaagt om uit onze boot te stappen. Ik begrijp deze uitspraak en ben het er ook mee eens dat we uitdagingen aan moeten gaan in ons leven. Toch zou ik graag een ander beeld willen geven bij deze uitspraak.

Vrede op aarde is dat niet wat onmogelijk in de tijd waarin wij leven? We leven in zo’n drukke maatschappij en als je het nieuws kijkt dan lijkt de vrede ver te zoeken. Toch geloof ik dat vrede ons ten deel kan vallen en ons zelfs toebehoort. Door het lezen en schrijven van dit artikel, hoop ik dat jij en ik een stuk dichter bij die vrede mogen komen.

Vorige week stond ik op de bus te wachten op een busstation. Er stonden daar verschillende bussen te pauzeren totdat ze weer op weg gingen. Op één van die bussen stond  zoiets als “gratis wifi” of “wij hebben gratis wifi”, ik weet het niet meer precies, maar daar kwam het op neer. En toen dacht ik heel even ”wat bijzonder dat we zelfs in de bus gratis wifi hebben”. Overal kunnen we op onze telefoon kijken en worden we erdoor in beslag genomen. En dan praat ik ook over mezelf. Deze gedachte duurde niet lang en de volgende gedachte stond alweer voor de deur. Wat als er nu stond “ in deze bus is er gratis liefde van God”? Wauw, daar werd ik al blijer van. Ik weet niet of jij in beelden denkt, maar als dat zo is kun jij je daar vast een mooie voorstelling van maken. Allemaal mensen die de bus in gaan en snakken naar Gods liefde en die ook nog eens ontvangen tijdens de busreis. Ik denk dat we dan echt opgeladen uit de bus stappen in plaats van uitstappen met een minder opgeladen mobiel. De afgelopen tijd ben ik meer gaan nadenken over Gods liefde en mensen. Het kwam terug in een preek en in een boek dat ik lees. Wij mensen zijn op zoek naar liefde in deze wereld, alleen veel  van ons zoeken het helaas op een verkeerde manier. We zoeken liefde in eten, verkeerde relaties, ongezonde bevestiging, alcohol, enz. En deze dingen zullen onze zoektocht naar liefde niet beantwoorden. Misschien voor een korte tijd maar daarna verlangen we al naar meer van iets. Op wat voor manier zoek jij naar liefde?

De vakantie is inmiddels voorbij of bijna ten einde. Een begin van een nieuw school- of werkjaar is dus begonnen. Waar heb jij aandacht aan geschonken in de vakantie? Reflectie, tot rust komen, genieten of tijd door brengen met familie en vrienden? Wat je ook hebt gedaan in je vakantie, ik hoop dat het er één was waar je van hebt genoten op een manier die bij jou past. God houd er namelijk ook van om jou te zien genieten van je vakantie.

Nieuwste video als podcast

Youtube kanaal

Recentste 'Tijd met God'

Geen regels meer?

Serie: Geestelijke confrontatie #11 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.” (Mattheüs 5:17 – HSV) 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.” (Mattheüs 5:17 – NBV21) 

Hoe gaat Jezus eigenlijk om met alles wat voor Hem al is geweest? Is het zo dat Jezus met een totaal nieuw Koninkrijk kwam? Soms wordt dat wel gedacht. Bij Jezus zijn geen regels meer, wordt er dan al snel gezegd. Dat komt natuurlijk voort uit de gedachte dat de Farizeeën en de Schriftgeleerden fout waren. Wat zij deden klopt niet en dat wordt dan al snel uitgelegd als mensen die met allerlei regels een godsdienst in stand hielden. Ooit zei iemand tegen mij: “Als je iets moet, dan ben je religieus”.

Lees meer...

Aanbevelingen

Preekrooster 2024-2025

Preekvoorzieners die Theo de Koning willen vragen voor een preekbeurt, kunnen gebruik maken van deze link om de nog beschikbare data te bekijken en deze vervolgens vast te leggen.

Theo denkt

Bidden, maar klopt ons bidden wel...?

Bidden... maar klopt ons bidden wel?

Een paar gedachten:
Er zijn van die gebedspunten waar ik wat moeite mee heb gekregen. Ik zal er een paar noemen: Bidden om wereldvrede, bidden om vrede voor Israël of bidden voor de bekering van Israël. Of wat denk je van bidden om meer liefde onder elkaar? Of bidden tegen de seksuele moraal van deze tijd. Steeds meer dringt bij mij de vraag op of we daar wel voor kunnen bidden.
En als ik op een zieke de handen leg en er voor bid (nee, geen welvaartsevangelie, God bepaalt wat Hij doet en niet wij) vinden velen dat niet vanzelfsprekend.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Coaching

Niet alles in je leven gaat vanzelf of ervaar je dat je bent vastgelopen of ben je op zoek naar Gods plan met je leven. We bidden persoonlijke coachingstrajecten of trainingen aan om je daarmee te helpen.

(S)preekbeurten

Theo de Koning (s)preekt veel in kerken, voor studentengroepen of op andere plaatsen. Dat doet hij met passie en het is zijn verlangen om Gods Woord uit te leggen en de Heilige Geest de ruimte te geven.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2024 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu