Abraham en Izak zonder franje

Dit is het tweede artikel in de rubriek 'Bijbelverhalen zonder franje'

 

Er is zo'n verhaal in de Bijbel dat we ook wel kennen. Heel goed zelfs. Dat verhaal dat Abraham en Izak op weg moeten gaan naar een berg om te offeren. Abraham moet van God zijn zoon gaan offeren. Nu gaan we het niet hebben over de vraag of God dit wel kon doen, maar beperk je gewoon even tot het verhaal. Er is namelijk gewoon een moment in het leven van Abraham dat God aan hem verschijnt en hem de opdracht om Izak te gaan offeren. In onze Bijbel staat erbij dat God Abraham beproefde, maar dat vertelde God er tegen Abraham niet bij.

 

Noach zonder franje

 

Dit is het eerste verhaal in de rubriek 'Bijbelverhalen zonder franje'


Noach, we kennen hem allemaal. Hij moest van God een megaboot bouwen, waar er van alle dieren van een aarde een paar in konden en waar hij zelf met zijn gezin in mocht, op het moment dat de aarde onder water gezet zou worden. Het verhaal wordt op elke zondagsschool en elke christelijke kleuterschool verteld als een prachtverhaal. Maar zonder franje wordt het een ander verhaal.

 

Elke dag 5 minuten met God

Communicatie met God - Tegen Gods wil bidden

 

“Toen ging de HEERE weg, nadat Hij geëindigd had met Abraham te spreken, en Abraham keerde terug naar zijn woonplaats.” (Genesis 18:33)

 

Als we communiceren met God even terugbrengen tot bidden, dan kom je er in de Bijbel achter dat dit er soms heel wat steviger aan toe gaat dan dat wij vaak denken dat kan en mag. We lezen in het begin van de Bijbel wel een aantal momenten dat God mensen opzoekt en met hen in gesprek gaat, maar het eerste gebed dat we vanuit een mens tegenkomen is het gebed van Abraham voor Sodom en Gomorra. Het is misschien ook wel niet echt bidden, toch meer dan wij denken?

Lees meer...

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom