1 Petrus 1:23 - Eerste brief van Petrus - Je leeft eeuwig en bent gereinigd

1 Petrus 1:23 - Eerste brief van Petrus - Je leeft eeuwig en bent gereinigd

Titel Publicatiedatum
Je leeft eeuwig en bent gereinigd 24 mei 2019

 

 

 

 

 

 Bijbelgedeelte bij de laatste
'Tijd met God'

 

2 Petrus 1:3-15

3. Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd.
4. Daardoor heeft Hij ons de grootste en kostbare beloften geschonken, opdat u daardoor deel zou krijgen aan de Goddelijke natuur, nadat u het verderf, dat er door de begeerte in de wereld is, ontvlucht bent.
5. En daarom moet u zich er met alle inzet op toeleggen om aan uw geloof deugd toe te voegen, aan de deugd kennis,
6. aan de kennis zelfbeheersing, aan de zelfbeheersing volharding, aan de volharding godsvrucht,
7. aan de godsvrucht broederliefde en aan de broederliefde liefde voor iedereen.
8. Want als deze dingen bij u aanwezig zijn en toenemen, zullen ze u niet doelloos en onvruchtbaar laten wat de kennis van onze Heere Jezus Christus betreft.
9. Immers, bij wie deze dingen niet aanwezig zijn, die is blind en kortzichtig, omdat hij de reiniging van zijn vroegere zonden vergeten is.
10. Daarom, broeders, beijver u des te meer om uw roeping en verkiezing vast te maken; want als u dat doet, zult u nooit struikelen.
11. Want zo zal u in rijke mate de toegang worden verleend tot het eeuwig Koninkrijk van onze Heere en Zaligmaker, Jezus Christus.
12. Daarom zal ik niet nalaten u altijd aan deze dingen te herinneren, hoewel u ze weet en in de waarheid, die bij u is, versterkt bent.
13. En ik acht het juist, zolang ik in deze tent ben, u op te wekken door de herinnering hieraan,
14. omdat ik weet dat het afbreken van mijn tent nu snel zal plaatsvinden, zoals onze Heere Jezus Christus mij ook duidelijk heeft gemaakt.
15. Maar ik zal mij ook voortdurend beijveren dat u na mijn heengaan deze dingen in gedachten blijft houden.

Activiteiten (klik op event voor meer info)

Podcast kanaal Eindeloos gelukkig

Preken Theo de Koning

Recentste 'Tijd met God'

Groeien in de Goddelijke natuur

Thema: Die naaste van je… - #dienaastevanje

“… aan de godsvrucht broederliefde en aan de broederliefde liefde voor iedereen.” (2 Petrus 1:7)

Wil je een leven waarbij je wandelt in je bestemming? Die term lijkt een beetje een cliché te zijn geworden, maar ik kon even niet op een betere vraag komen. Ik zocht vooral naar het tegenovergestelde van ‘doelloos’. De vraag ‘Wil je een leven dat niet doelloos is?’, klinkt eigenlijk wat negatief, terwijl het om iets positiefs moet gaan. Je zou de vraag ook nog anders kunnen stellen: ‘Wil jij meer op God gaan lijken?’ Dat is waar het wel om moet gaan. Petrus schrijft namelijk in zijn tweede brief dat we niet doelloos moeten zijn en om dat te voorkomen moeten deel krijgen aan de Goddelijke natuur en daarin toenemen. Met andere woorden: ‘Meer op God gaan lijken’.

Lees meer...

Aanbevelingen

Youtubekanaal

Nieuwe artikelen

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2020 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu