Opwekking 526 - Goed nieuws, goed nieuws

 

Goed nieuws, goed nieuws
voor jou en mij, halleluja!
Ja zelfs de eng'len
zingen blij, halleluja!
   
Refrein:
Zijn genade voor de mensen,
liefde toonde Hij.
Voor ons zendt God
zijn enige Zoon, halleluja!

 

Hij verdrijft de schaduw
van de nacht, halleluja!
Vandaag begint
een eeuwige dag, halleluja!

 

Refrein

 

God reikt de mens
verzoening aan, halleluja!
De hemel is 
wijd opengegaan, halleluja!


Vandaag is het kerst. We denken aan de komst van Jezus. We denken aan het Licht dat kwam naar deze wereld. En het goede nieuws daarbij is dat Hij ook voor jou en mij kwam! We mogen daar blij om zijn en van zingen. Toen Jezus geboren werd kwam er een engelenkoor dat God eerde. Het was een perfect koor, en met het engelenkoor mogen we blij mee zingen: Halleluja! Ere zij God!

 

​Met de komst van Jezus laat God iets van zichzelf zien. Hij laat Zijn genade zien. Het is genade voor ons dat Jezus kwam. De goedheid van God. God laat nog iets zien. God laat Zijn liefde voor ons zien. Hij toont Zijn liefde aan ons, aan jou. Hij gaf Zijn Zoon. Uit liefde voor ons. Met de komst van Jezus is er geen nacht meer, figuurlijk gezien. De nacht, de duisternis verdrijft Hij met Zijn komst. Dat wil niet zeggen dat we geen duisternis meer ervaren of dat we geen moeilijkheden meer hebben, maar het zegt wel dat de duisternis uiteindelijk niets te zeggen heeft en dat met de komst van Jezus er eeuwige dag zal zijn. Die eeuwige dag zal ingaan als Jezus terug komt. Daar mogen we naar blijven kijken en God voor danken. Met de komst van Jezus is er verzoening gekomen. Door de verzoening van Jezus is de hemel open en kunnen wij binnengaan. Halleluja, Prijs de Heer!

Elke dag 5 minuten met God

Communicatie met God - Overweldigend

 

“En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten, en Hij legde Zijn rechterhand op mij en zei tegen mij: Wees niet bevreesd, Ik ben de Eerste en de Laatste, en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen.” (Openbaring 1:17 en 18a)

We ronden vandaag het thema ‘Communicatie met God’ af. En dat doen we met een bijzonder moment tussen Johannes en Jezus. En moment dat misschien heel bekend is en zo aan te vullen is, maar tegelijk is het een verhaal dat je eigenlijk niet goed begrijpt. Johannes zegt in dit gedeelte helemaal niets. Johannes communiceert helemaal niet, de Enige die dat wel doet is Jezus. En wat er dan gebeurt roept meer vragen op dan antwoorden.
Lees meer...

Bijbelgedeelte

Onderstaand Bijbelgedeelte behoort bij de 'Elke dag 5 minuten met God' van vandaag.

 

Openbaring 1:9-18

9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en in de volharding van Jezus Christus, was op het eiland genaamd Patmos, omwille van het Woord van God en het getuigenis van Jezus Christus. 
10 Ik was  in de geest op de dag des Heeren en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin, 
11 die zei: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste, en: Wat u ziet, schrijf dat op een boekrol en stuur het aan de zeven gemeenten die in Asia zijn: naar Efeze, naar Smyrna, naar Pergamus, naar Thyatira, naar Sardis, naar Filadelfia en naar Laodicea.
12 En ik keerde mij om, om de stem te zien die met mij had gesproken. En toen ik mij had omgekeerd, zag ik zeven gouden kandelaren. Lees meer...

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom