Tattoo Jezus

 

In één van onze grote steden zit een tattooshop waarvan de eigenaar Tattoo-Bob wordt genoemd. Vandaag ben ik een dagje wezen zwemmen en wat viel mij op? Het enorme aantal mensen die met tattoo's rondliep. Soms bizarre afbeeldingen, soms alleen een naam. Soms meer tattoo dan ongeschonden vel...

 

 

Tattoo Jezus... is dat dan niet spottend om als titel te gebruiken? Nou ja... dat hangt er vanaf... het is simpelweg maar de vraag of jij door Tattoo-Jezus een tattoo wil laten zetten. Ja, ik weet het... nu moet ik ophouden...

 

Ik ga toch nog even door... Pak je Bijbel er even bij en zoek Openbaring 14:1 even op. Dat is niet zo moeilijk zoeken. Openbaring is het laatste Bijbelboek uit de Bijbel, weet je wel...

 

Vlak voordat het allerlaatste van de wereld zal beginnen, worden volgens het boek Openbaring, degenen die geloven eerst apart gezet. Voordat het grote oordeel begint, ziet Johannes op de berg Sion Jezus als het Lam staan en bij Hem degenen die de Naam van God de Vader op hun voorhoofden hebben geschreven. Dat is iets waar Jezus in een eerder hoofdstuk al opdracht voor had gegeven. Allen dienaren van God, alleen die God dienen, moesten verzegeld, getattoëerd worden.

 

Jezus laat Zijn eigendomszegel op jouw voorhoofd schrijven. Wil jij je leven in Zijn handen geven? Wil jij van genade leven? Dan krijg je als belofte dat je eeuwig van God bent een echtheidstattoo op je voorhoofd. Natuurlijk is dit geestelijk bedoeld. En trouwens... ook satan houdt van tattoëren. Hij is gek van het getal 666, het getal van het beest. Degenen die dat teken van Jezus straks dragen worden uitgesloten van vanalles en nog wat, inclusief van de hemel. Maar als Jezus je tattoëert... ben jij verzekerd van je redding. En wat betreft tattoëren... Dat Jezus dit zo goed kan is niet zo vreemd. Hij heeft het van niemand vreemd. God, Zijn Vader heeft het Hem al geleerd.

 

In Jesaja 49 staat van Sion al (en in Sion, Israël, alle gelovigen) dat God hen nooit meer kan vergeten omdat ze in Zijn handpalmen gegraveerd zijn... Jezus en God... Als bewijs van redding door genade en geloof tattoëren ze al degenen die van Hen zijn...

Troostvol... al je het teken van God draagt... dramatisch als je door ongeloof het teken van satan draagt....

Reacties   

0 #2 Theo de Koning 08-07-2015 22:35
Tekst aangepast, bedankt voor de opmerking!!
Citeer
+1 #1 Conny van houwelinge 07-07-2015 12:51
Mooi artikel! Een ding begrijp ik niet of ik lees het verkeerd, kan ook... Degenen die dat teken straks NIET dragen worden uitgesloten van vanalles en nog wat, inclusief van de hemel."
Mi.i moet woordje ' niet' weg gelaten worden. Juist als het getal van het beest wel getatoeerd is "word je uitgesloten van vanalles en nog wat."
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Elke dag 5 minuten met God

Communicatie met God - Vragen om een teken

 

“En Gideon zei tegen God: Als U Israël door mijn hand zult verlossen, zoals U gesproken hebt, zie ik ga een wollen vacht op de dorsvloer leggen. Als er alleen op de vacht dauw zal zijn en droogte op heel het land eromheen, dan zal ik weten dat U Israël door mijn hand zult verlossen, zoals U gesproken hebt.” (Richteren 6:36 en 37)

 

Mag je aan God om een teken vragen om iets duidelijk te krijgen? Eigenlijk is deze vraag wel behoorlijk lastig. Het antwoord is eigenlijk ‘ja’, maar tegelijk betekent dat ook niet dat we overal maar een teken voor moeten vragen. Heel veel dingen hoeven we niet eens een teken voor te krijgen omdat het gewoon met gehoorzaamheid te maken heeft. Als God tegen je zegt dat je iemand moet bemoedigen, dan heb je geen teken nodig, maar heeft het met gehoorzaamheid te maken. Dat zelfde is ook met bidden voor zieken. Soms zit dan de bevestiging in het feit dat God het je nog duidelijker maakt op het moment dat je niet in beweging komt.

Lees meer...

Bijbelgedeelte

Onderstaand Bijbelgedeelte behoort bij de 'Elke dag 5 minuten met God' van vandaag.

 

Klik hier voor de 'Elke dag 5 minuten met God' van vandaag.

  

Richteren 6:33-40

 

33 Nu hadden heel Midian, alsook Amalek en de mensen van het oosten zich samen verzameld. Zij trokken de Jordaan over en sloegen hun kamp op in het dal van Jizreël.
34 Toen bekleedde de Geest van de HEERE Gideon. Hij blies op de bazuin, en Abiëzer werd achter hem bijeengeroepen.
35 Ook stuurde hij boden door heel Manasse en ook dat werd achter hem bijeengeroepen. Eveneens stuurde hij boden naar Aser, Zebulon en Naftali, en zij trokken op, hun tegemoet.
36 En Gideon zei tegen God: Als U Israël door mijn hand zult verlossen, zoals U gesproken hebt,
37 zie, ik ga een wollen vacht op de dorsvloer leggen. Als er alleen op de vacht dauw zal zijn en droogte op heel het land eromheen, dan zal ik weten dat U Israël door mijn hand zult verlossen, zoals U gesproken hebt.
38 En zo gebeurde het. De volgende dag stond hij vroeg op, wrong de vacht uit en perste de dauw uit de vacht: een schaal vol water.
39 En Gideon zei tegen God:  Laat Uw toorn niet tegen mij ontbranden, als ik alleen deze keer nog spreek. Laat mij toch nog eenmaal een proef met de vacht nemen: laat er alleen op de vacht droogte zijn en op heel het land eromheen dauw.
40 En God deed zo in diezelfde nacht, want de droogte was alleen op de vacht en op heel het land eromheen was dauw.

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom