Altijd bereikbaar

Ben jij dat ook: 'altijd bereikbaar'. Het lijkt wel een must om altijd bereikbaar te zijn en ook altijd en overal direct op te moeten reageren. Whatsapp, echt heel makkelijk als je het hebt, maar hoogst irritant als mensen gaan denken dat dit betekent dat je dan ook binnen 2 minuten reageert. Facebook al hetzelfde. Ik ben blij dat iedereen, op elk moment zijn of haar verhaal kan achterlaten, maar als dat betekent dat je ook altijd bereikbaar moet zijn om te reageren, dan bepaald de bereikbaarheid dus je agenda... Fijn als mensen delen, maar nog fijner als ik mag bepalen wanneer ik er op reageer... 

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. Misschien lopen we er allemaal gewoon tegenaan, alleen de ene blijft keihard roepen dat het toch normaal is om altijd en overal te reageren, terwijl een ander denkt... mooi niet... Maar we hebben allemaal hetzelfde probleem...

Altijd bereikbaar... 

Is dat echt zo, trouwens? Ben jij echt altijd bereikbaar voor iedereen en op elk moment? Ben jij altijd en overal bereikbaar voor God? Of heeft jouw 'altijd-bereibaar-status' ervoor gezorgd dat je voor God niet of veel minder bereikbaar bent? Omdat als God even het initiatief nam om met jou te praten, jou gepiep op je telefoon je naar je telefoon deed grijpen om direct te reageren op een app? 

"Sorry Heer, maar U moet even wachten, want ik moet even..." "Wat zei U ook alweer Heer? Ik miste geloof ik een stukje omdat ik niet wilde missen wat mijn digitale vriend tegen mij zei... En ik voel me ook nog eens schuldig als ik niet gelijk reageer" 

"Mijn kind, Ik heb je vandaag gemist, Ik verlangde om je stem te horen, maar waar was je?" "Hmmm... Nou weet U, ik was druk met een mail en daarna moest ik eerst nog wat digitale vrienden liken en toen kwam er nog een wat ouderwetsere vriend die een sms stuurde. Ja, dat was wel behoorlijk 2010, maar toch ook nog maar even op gereageerd. Ja en toen... Ach, weet U... ik had voor U gewoon even geen tijd." 

"Maar Mijn kind... Ik ben altijd bereikbaar voor jou omdat Ik God ben. Waarom wil jij ook als Mij zijn door altijd bereikbaar te zijn? Waarom wil je ook met jouw bereikbaarheid als God zijn? Heb je nog steeds niets geleerd van het verleden?" 

Altijd bereikbaar... Altijd klaar om te reageren... Maar... Gods Vaderhart doet wel steeds meer pijn, omdat Hij vergeten wordt....

 

 

 

 

Mailabonnement

Meld je aan voor het gratis mailabonnament 'Tijd met God', zodat je elke nieuwe overdenking, aangevuld met andere bezinnende onderwerpen direct in je mailbox krijgt.

Klik hier om je aan te melden

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Activiteiten

02 dec 2018
08:00AM - 05:00PM
Adventsserie 'Tijd met God'
02 dec 2018
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
13 jan 2019
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
17 feb 2019
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
24 feb 2019
10:00AM - 11:30AM
Theo de Koning spreekt in Hoek (Zeeland)

Podcast kanaal Eindeloos gelukkig

Recentste 'Tijd met God'

Kerk van Jezus - Discipelschap door te volgen

"Zij lieten meteen de netten achter en volgden Hem." (Mattheüs 4:20)

Groeien in je discipelschap leer je door te kijken wat Jezus deed. Echt kijken naar hoe Hij bewogen was, echt kijken hoe Hij te werk ging, echt kijken hoe Hij met de mensen omging en hoe Hij het Koninkrijk dichtbij bracht. Daar leer je van, zodat Hij het je straks kan vragen om Zijn bediening te dragen als Hij deze overdraagt aan Zijn volgelingen. Maar om te kijken is er nog wel iets nodig. En misschien voelt dat ook wel als iets radicaals. Discipelschap is ook echt radicaal. Discipelschap is een nog veel radicalere keus dan geloven. Geloven in Jezus en daar weinig of geen vervolg aan geven kost je niet veel. Het is de vraag of dit echt samen kan, want Jezus roept nergens een discipel op halve kracht.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2018 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu