Sleur...

Het zou zomaar kunnen dat je het leven (misschien je leven lang al) ervaart als een sleur. Je komt 's morgens je bed uit, je gaat ontbijten, je gaat naar je werk, je komt 's avonds thuis, je eet, drinkt koffie en je gaat je bed weer in. Als dat je leven is en als je er ook zo naar kijkt, is het de vraag in hoeverre je dan geniet van je leven. 

Want laat het duidelijk zijn: God zegt niet dat we niet zouden mogen genieten van het leven. Sterker nog, God is er blij mee als Hij ons ziet genieten. Maar wat is dan genieten, wat is dan echt leven? Vooral dat laatste is wel een vraag waard. Leven... echt leven... 

Echt leven is in ieder geval geen sleur. Echt leven is leven in verwachting. Elke dag opnieuw. En nee, dat is niet alleen uitzien naar de laatste dag van de wereldgeschiedenis als Jezus terugkomt. Dan zou verwachten ook zomaar ineens een hele negatieve, passieve houding kunnen zijn. Leven met verwachting is ook in het hier en nu, in je gewone dagelijkse leven een leven vol verwachting. 

Echt leven is elke dag opstaan met het uitkijken naar wat God die dag gaat doen. Echt leven, is wandelen met God en uitzien naar wat God op je pad laat komen. Welke mensen kruisen jouw pad en welke omstandigheden brengt God op jouw weg waar jij het verhaal van God met de mensen in kwijt kunt. Of welke verlangens leven er in jouw hart, die God erin heeft gelegd. 

Weet je... als je leven een sleur is... ga eens wandelen met God, ga achter elke situatie en elke ontmoeting eens bedenken hoe God daarin past. Hoe God daarin aanwezig is. Ga de uitdaging met God eens aan in je leven. Uitdaging met God? Ja, die uitdaging waarin God jouw leven leidt en jouw leven daar brengt waar jij niet toevallig komt, maar waar God jou brengt. En dat met een bedoeling. 

Ik kan niet zeggen dat mijn leven een sleur is... zeker niet! Er komt elke dag zoveel voorbij waar God zegt: Laat mij daar zien in het leven van mensen, laat Mij daar zien in die situatie. En soms is het zoveel dat ik keuzes moet maken, omdat er zoveel is waarin je Gods hart kwijt kunt. Sleur komt niet bij God vandaan, God is een God van verlangen, van passie en van doorbraken. God is de God die jou uitdaagt om met Hem het verschil te maken in deze wereld!

 

 

 

 

Mailabonnement

Meld je aan voor het gratis mailabonnament 'Tijd met God', zodat je elke nieuwe overdenking, aangevuld met andere bezinnende onderwerpen direct in je mailbox krijgt.

Klik hier om je aan te melden

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Activiteiten

02 dec 2018
08:00AM - 05:00PM
Adventsserie 'Tijd met God'
02 dec 2018
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
13 jan 2019
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
17 feb 2019
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
24 feb 2019
10:00AM - 11:30AM
Theo de Koning spreekt in Hoek (Zeeland)

Podcast kanaal Eindeloos gelukkig

Recentste 'Tijd met God'

Kerk van Jezus - Discipelschap door te volgen

"Zij lieten meteen de netten achter en volgden Hem." (Mattheüs 4:20)

Groeien in je discipelschap leer je door te kijken wat Jezus deed. Echt kijken naar hoe Hij bewogen was, echt kijken hoe Hij te werk ging, echt kijken hoe Hij met de mensen omging en hoe Hij het Koninkrijk dichtbij bracht. Daar leer je van, zodat Hij het je straks kan vragen om Zijn bediening te dragen als Hij deze overdraagt aan Zijn volgelingen. Maar om te kijken is er nog wel iets nodig. En misschien voelt dat ook wel als iets radicaals. Discipelschap is ook echt radicaal. Discipelschap is een nog veel radicalere keus dan geloven. Geloven in Jezus en daar weinig of geen vervolg aan geven kost je niet veel. Het is de vraag of dit echt samen kan, want Jezus roept nergens een discipel op halve kracht.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2018 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu