Naar een hoger niveau

Er zijn van die momenten waarop je merkt dat God iets tegen je wilt zeggen. En ik geloof dat ik dit met jullie moet delen omdat God je op een hoger plan wil gaan zetten. God heeft het verlangen om je op een ander niveau te laten leven met Hem. En soms zijn er momenten dat je telkens ergens bij wordt stilgezet en je afvraagt waarom dat gebeurt. En wat God wil met jouw leven is dat Hij meer de regie en meer de controle gaat krijgen, zodat je nog meer en nog meer naar Zijn plan voor Hem zult gaan leven. 

Het was gisteren heel erg opmerkelijk dat ik schreef over het regeren van God. Daar is op zichzelf niets vreemds aan binnen het thema wat we geloven. Maar vervolgens kreeg ik van Hanneke een stukje binnen voor 'Opwekking overdacht' met dezelfde thematiek. God heeft alle macht. Dat is de basis die je moet leren vast houden. Want als het over Gods plan en Gods doel met je leven gaat en God wil je op een hoger niveau tillen, dan is het zo belangrijk dat je eerst beseft dat wat er dan ook gebeurt, God reageert.

 

Het was opmerkelijk dat ik vervolgens vanmorgen in een dienst was waar alle liederen weer draaiden om het thema 'God regeert'. Wat wil God nu eigenlijk daarmee? Uiteindelijk is dat slechts het houvast waar je op terug mag vallen. Wat God wil met je leven is dit: Een leven waarin God het helemaal voor het zeggen mag hebben. Dat is toch logisch, denk je misschien. Ja, dat lijkt wel logisch, maar is dat ook echt zo? Bij hoeveel situaties bedenk jij of de stap die je zet, Gods stap zou zijn? En hoeveel nieuwe situaties heb jij in je leven gehad in de afgelopen week, die jij nooit had bedacht, maar die je deed omdat Gods stem het je duidelijk liet horen? 

Wees hier een heel eerlijk over? Mijn eerste reactie is dan: Stel je voor dat God iets zegt, waardoor je in de problemen komt met mensen om je heen? Ja, en? Want dat kan inderdaad. Stel je voor dat je vanmiddag een rondje gaat lopen en je komt iemand tegen en God zegt: "Vraag diegene waar hij mee zit en zeg hem dat Jezus het antwoord is." Hoeveel kans heeft God dat jij uitstapt in geloof en dit doet?  

Ik denk dat wij best wel voor God willen leven, maar echt luisteren naar wat God in specifieke situaties zegt en op bepaalde momenten vraagt, hoe vaak stemmen wij daar echt op af? Dus niet ergens op af stappen omdat jij vindt dat het maar eens moet gebeuren, maar zoeken naar wat God vraagt en dan doen. En dat God regeert, ligt daar onder als basis. De controle is bij Hem. Ik geloof dat dit het hogere niveau van omgaan met God is, waar Hij je naartoe wil brengen. Dat betekent radicale overgave, niet in je keus voor Jezus, maar om Hem na je keus ook jouw weg te laten bepalen. 

Gebed: Heer, ik gaf mijzelf helemaal over aan U en ik wil er nu voor kiezen om telkens afgestemd te zijn op Uw stem. En laat niet angst regeren, want U regeert en laat mij stappen zetten in geloof en ervaren hoe U door mij heen zult werken.

 

 

 

 

 

Nieuwste video als podcast

Youtube kanaal

Recentste 'Tijd met God'

Geen regels meer?

Serie: Geestelijke confrontatie #11 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.” (Mattheüs 5:17 – HSV) 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.” (Mattheüs 5:17 – NBV21) 

Hoe gaat Jezus eigenlijk om met alles wat voor Hem al is geweest? Is het zo dat Jezus met een totaal nieuw Koninkrijk kwam? Soms wordt dat wel gedacht. Bij Jezus zijn geen regels meer, wordt er dan al snel gezegd. Dat komt natuurlijk voort uit de gedachte dat de Farizeeën en de Schriftgeleerden fout waren. Wat zij deden klopt niet en dat wordt dan al snel uitgelegd als mensen die met allerlei regels een godsdienst in stand hielden. Ooit zei iemand tegen mij: “Als je iets moet, dan ben je religieus”.

Lees meer...

Aanbevelingen

Preekrooster 2024-2025

Preekvoorzieners die Theo de Koning willen vragen voor een preekbeurt, kunnen gebruik maken van deze link om de nog beschikbare data te bekijken en deze vervolgens vast te leggen.

Theo denkt

Bidden, maar klopt ons bidden wel...?

Bidden... maar klopt ons bidden wel?

Een paar gedachten:
Er zijn van die gebedspunten waar ik wat moeite mee heb gekregen. Ik zal er een paar noemen: Bidden om wereldvrede, bidden om vrede voor Israël of bidden voor de bekering van Israël. Of wat denk je van bidden om meer liefde onder elkaar? Of bidden tegen de seksuele moraal van deze tijd. Steeds meer dringt bij mij de vraag op of we daar wel voor kunnen bidden.
En als ik op een zieke de handen leg en er voor bid (nee, geen welvaartsevangelie, God bepaalt wat Hij doet en niet wij) vinden velen dat niet vanzelfsprekend.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Coaching

Niet alles in je leven gaat vanzelf of ervaar je dat je bent vastgelopen of ben je op zoek naar Gods plan met je leven. We bidden persoonlijke coachingstrajecten of trainingen aan om je daarmee te helpen.

(S)preekbeurten

Theo de Koning (s)preekt veel in kerken, voor studentengroepen of op andere plaatsen. Dat doet hij met passie en het is zijn verlangen om Gods Woord uit te leggen en de Heilige Geest de ruimte te geven.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2024 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu