De komende dagen zet ik geen Bijbeltekst boven ‘Elke dag 5 minuten met God’, omdat het onmogelijk is om één specifieke tekst te noemen bij het onderwerp dat heel belangrijk is. Avontuur met God is iets geweldigs, maar we moeten ook even stilstaan bij de vraag of de wonderen en tekenen, in combinatie met de gaven van de Geest, ook echt gelden voor onze tijd. Ik wil over dit onderwerp niet heen walsen, omdat bij velen, diep vanbinnen er op dit thema vragen zitten die er echt toe doen. 

Misschien is het overbodig om er aandacht aan te geven, maar ik geloof dat als wij het hebben over het avontuur met God, dat er ook lezers zijn die nogal onrustig zitten mee te lezen. Onrustig omdat de vraag ergens ligt van: Is dit avontuur, waarbij het naast het brengen van het evangelie, ook aandacht is voor wonderen, tekenen en Gods stem verstaan, nog wel voor ons bedoeld? Er zijn heel veel christenen die hun leven lang hebben geleerd dat wat er aan wonderen en tekenen gebeurt in het Nieuwe Testament gestopt is op het moment dat de Bijbel klaar was. Daarom is het goed om daar toch ook aandacht aan te geven. 

Als deze gedachte speelt, zal dit er ook voor zorgen dat je nooit de discipel kunt zijn die Jezus bedoelt. Je kun je pas echt uitstrekken naar het hele Koninkrijk van God op het moment dat je echt gelooft en weet dat dit de opdracht van Jezus is. De gedachte dat bijvoorbeeld de gaven van de Geest zijn gestopt na de apostelen is een gedachte die de vijand heel graag in de theologie van de kerk meebakt. Dat is logisch, want satan weet wat er gebeurt als de gaven van de Geest werkelijk ruimte krijgen in de kerk. Als de kerk werkelijk gaat beseffen welke volmacht Jezus op haar schouders heeft gelegd, dan komt de kerk tot bloei. 

Het is niet voor niets dat Jezus Zelf in Johannes 14 het heeft over de mensen die Zijn woorden niet kunnen geloven. Als je niet kunt geloven dat Jezus in de Vader is en de Vader in Hem is, geloof Hem dan om de tekenen die Hij doet. Dat lezen we in het elfde vers. En vervolgens zegt Jezus daar direct achteraan: Voorwaar, voorwaar, degenen die in Mij geloven, zullen dezelfde dingen doen als Ik en nog grotere dan deze. Het woord ‘voorwaar’ is in het Grieks het woord ‘amen’. Dus Jezus zegt: “het zal waar en zeker zijn, het zal waar en zeker zijn dat degenen die in Mij geloven dezelfde dingen zullen doen als Ik.” In Markus 16 zegt Jezus dat er tekenen zullen zijn die de gelovige zullen navolgen. En dan volgt een rijtje met wonderen en tekenen. 

Jezus maakt dus duidelijk dat dit niet om Zijn discipelen van dat moment gaat, maar Jezus maakt duidelijk dat dit over de gelovigen gaat. De gelovigen, waarvan Jezus in het hogepriesterlijk gebed zegt dat het niet alleen gaat over de discipelen, maar ook over degenen die door hen in Hem zullen geloven. Dus Jezus is heel duidelijk over de taak van de kerk: “Breng vrede, geneest zieken, drijf demonen uit.”

Gebed: Heer, open mijn ogen voor Uw werkelijkheid, zodat ik echt dat durf te gaan doen wat U van mij vraagt.

 

 

 

 

Mailabonnement

Meld je aan voor het gratis mailabonnament 'Tijd met God', zodat je elke nieuwe overdenking, aangevuld met andere bezinnende onderwerpen direct in je mailbox krijgt.

Klik hier om je aan te melden

 Bijbelgedeelte bij de laatste
'Tijd met God'

 

Filippenzen 3:17-21

17 Wees met elkaar  mijn navolgers, broeders, en houd het oog gericht op hen die zó wandelen, zoals u ons  tot een voorbeeld hebt.
18  Want velen – ik heb dikwijls met u over hen gesproken en zeg het nu ook onder tranen  – wandelen als vijanden van het kruis van Christus.
19 Hun einde is het verderf, hun god is de buik en hun eer is in hun schande; zij bedenken aardse dingen.
20  Ons burgerschap is echter in de hemelen,  waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus,
21  Die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het gelijkvormig wordt aan Zijn verheerlijkt lichaam, overeenkomstig de werking waardoor Hij ook alle dingen aan Zichzelf kan onderwerpen.

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Geloofsopbouw

Bij geloofsopbouw gaat het erom dat je groeit in discipelschap. We geven je handvaten om je geloof echt te leven en we proberen je op allerlei manieren te prikkelen om na te denken over allerlei zaken.

Trainingen

Naast onderwijs via internet geven we ook trainingen op locatie om je als discipel van Jezus toe te rusten. Dit kunnen (s)preekbeurten, korte trainingen of langere trainingen zijn voor verschillende doelgroepen.

Activiteiten

03 nov 2018
09:00AM - 04:00PM
Alpha-weekend in Nootdorp
04 nov 2018
05:00PM - 06:30PM
Theo de Koning spreekt in Echo, Rotterdam
02 dec 2018
08:00AM - 05:00PM
Adventsserie 'Tijd met God'

Recentste 'Tijd met God'

Hemelburgers (4)

"Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus." (Filippenzen 3:20)

Hemelburger zijn op aarde is een uitdaging. Het leven in de hemel, dat door de Geest van God al in je is, is een totaal ander leven dan het leven op aarde. En daarbij is de strijd tussen ziel en vlees aan de ene kant en je geest, die verenigt is met de Geest van God, of misschien nog beter: De Geest van God in jou, je nieuwe mens, ook realiteit van elke dag. Maar met welke houding ben je dan nu nog op aarde?

Lees meer...

Nieuwe artikelen

21 oktober 2018
18 oktober 2018
16 oktober 2018
13 oktober 2018
12 oktober 2018

Aanbevelingen

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2018 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu